środa, 13 lutego 2013

Smakowite pizzerki !

Witajcie !
Mam dla Was dziś przepyszny przepis.
Bardzo prosty, szybki i smaczny !
Do dietetycznych ich nie zaliczę, lecz do mocno kalorycznych także. Pizzerki czy jak kto woli- roladki, można jeść na ciepło jak i na zimno. Można sięgnąć po jedną jako po przekąskę, można zjadać jako dodatek do zupy w ramach obiadu, lub traktować jako "uprzyjemniacz" czasu podczas spotkania ze znajomymi.
Ja zrobiłam właśnie z myślą o spotkaniu ze znajomymi, lecz dziś będą dodatkiem do zupy brokułowej. Mają one fajna teksturę, w środku konsystencja jest wyjątkowo delikatna, z wierzchu przyjemnie chrupiąca.
Mocno chcę podkreślić, że każdy może sobie na nie pozwolić, lecz w różnych ilościach i z różną częstotliwością.



Moją inspiracją był przepis : taniecsmakow

Zapraszam do kuchni :

 Przepis na ciasto drożdżowo-kruche  (16 - 20 pizzerek):
  • 250 g mąki pszennej (1 szklanka = 150 g mąki)
  • pół szklanki śmietany 18 % (ja kupiłam 16 %)
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 120 g miękkiego masła
Składniki farszu widoczne są na zdjęciu. Jeżeli mamy słony żółty ser - podczas przygotowania pizzerek zapominamy w ogóle o soli. Ja zapomniałam - wyszły świetne :)

Koncentrat mieszamy z przyprawami:
  • bazylia 
  • zioła prowansalskie
  • czerwona papryka
  • pieprz
Przygotowanie:
  1. Drożdże mieszamy z łyżeczką cukru        i śmietaną na gładki krem.
  2.  Dodajemy do mąki i masła - rękoma wygniatamy ciasto. Ma być ono miękkie i gładkie. Wydawać by się mogło że trzeba dodać mąki, lecz jeżeli tylko się nie lepi i nie rozwala to znaczy że jest idealne i żadna mąka nie jest już potrzebna.
  3. Rozwałkowujemy w kształt prostokąta, dość cienko.
  4. Smarujemy ciasto koncentratem pomidorowym wymieszanym z ziołami, układamy ser, posypujemy kukurydzą i suszonym koperkiem.
  5. Zawijamy w roladę, lekko ściskając by dobrze się skleiło.
  6. Ostrym nożem kroimy na talarki o szerokości 2 cm i rozkładamy na wysmarowanej olejem blasze.
  7. Pieczemy przez około 15 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza.
Wyciągamy z pieca, zachwalamy jak pięknie pachnie i można zjadać !

Takie talarki można generalnie przygotować z różnymi dodatkami, pamiętajmy jednak by składniki dobierać z głową. Jak dodajemy przykładowo ser fet, zrezygnujmy z innego sera oraz innych kalorycznych składników. Jak dodajemy wędlinę typu salami pamiętajmy że jest słona i inny słony składnik może nam przesolić roladę. 
Nie mogę doczekać się wiosny i upichcić takie talarki z pomidorami i bazylią !


 Smacznego !


6 komentarzy:

  1. Jadłam takie pizzerki z ciasta francuskiego, ale niestety były dla mnie okrutnie słone, kiedyś spróbuję Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasto francuskie niedość że słone, to dość tłustę, dlatego polecam ten przepis :)

      Usuń
  2. Zapraszam serdecznie do wzięcia udziału w akcji:
    http://ziola-suplementy.blogspot.com/2013/02/zdrowie-w-internecie.html

    OdpowiedzUsuń
  3. wygląda niesamowicie smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudzoziemko - widzę u Ciebie mnóstwo pozytywnej energii - tak trzymaj!
    Trzymam kciuki za spełnienie planów na 2013:)
    Pizzerki na pewno bardzo pyszne:)

    OdpowiedzUsuń