sobota, 9 marca 2013

na celowniku: seler naciowy

Witajcie :)
Dzisiaj mam dla Was przepyszny i prze-zdrowy przepis na sałatkę. W roli głównej seler naciowy. Stal się on w zeszłym roku wielkim hitem, lecz dopiero teraz wypróbowałam jego smak i teksturę. W moim odczuciu jest nieco specyficzny: twardy, chrupiący, soczysty i lekko kwaskowaty. Pierwszy raz zajadałam się selerem dlatego nie wiem czy jest to typowy smak, czy akurat ja na takiego przedstawiciela trafiłam :)
Ogólnie rzecz biorąc w solowym wydaniu nie był to wymarzony smak :)
W zestawieniu z moją sałatką smakuje wyśmienicie !


Podane składniki są na sporą ilość sałatki, dwie osoby zajadały się nią dwa dni :)


 Składniki:
  • seler naciowy
  • 500 g piersi z kurczaka
  • ananas
  • zioła i przyprawy tj.: oregano, bazylia, zioła prowansalskie, pieprz i sól
  • jogurt naturalny lub śmietana 18%
Przygotowanie:
  1. Jak łatwo się domyślić, kurczaka po umyciu kroimy w kostkę i mieszamy wraz z ziołami.
  2. Opiekamy na niewielkiej ilości oleju rzepakowego.
  3. Selera jak i ananasa kroimy w kostkę.
  4. Wszystko razem mieszamy.
  5. Dodajemy jogurt lub śmietane i doprawiamy wedle smaku.
Osobiście polecam z ryżem lub makaronem jako świetny pomysł na obiad. Jak każdą sałatkę, można ją również zajadać na pierwsze czy drugie śniadanie.

Seler :
  • bardzo wysoka zawartość witaminy C oraz błonnika
  • dobre źródło potasu, kwasu foliowego, witaminy B6, B2, B1, wapnia czy sodu 
  • zawiera bardzo niewiele kalorii
  • naładowany składnikami przeciwbólowymi, przeciwzapalnymi i moczopędnymi
  •  bierze udział w obniżaniu ciśnienia krwi
  • zapobiega powstawaniu gazów, burczeniu w jelitach
  • pobudza procesy trawienne i zwiększa apetyt, a przy okazji likwiduje zaparcia.. itd :)

Mocno polecam ! Smacznego :)


8 komentarzy:

  1. A ja bardzo lubię chrupać nawet sam seler naciowy(najlepiej, żeby był świeży i soczysty), ale do sałatek także bardzo często używam i polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. polecam sałatkę: seler + macherwka + jabłko (dobra jest również wersja bez jabłka)

    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno spróbuję, wszelkie kombinacje z selerem przede mną :D

      Usuń
  3. Nigdy nie jadłam selera ale na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda mega przepysznie, muszę sobie takie danie sprawić na dniach !
    seler naciowy jak najbardziej również polecam !:D

    http://inny-smak-zycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe połączenie selera z kurczakiem :) Musze wypróbować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam bardzo ciekawy blog! Będę częściej zaglądać dodaję Cię do obserwowanych:)
    Ja dopiero zaczynam pisać;)
    W razie chęci zapraszam do siębie i również doobserwacji:) Pozdrawiam serdecznie Elina

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję bardzo, lecz raz wzięłam udział w Liebster Award i myśle że mi wystarczy ;)

    OdpowiedzUsuń