sobota, 15 grudnia 2012

Akcja - sto pompek !

 
Pompki - zmora większości kobiet ! Chcę się z nimi rozprawić !
Chodząc na fitness wciąż mam kompleksy, ponieważ nie daję rady z pompkami. Oczywiście są robione w tej wersji łatwiejszej, czyli z kolan. Mimo wszystko zrobię 10 i leżę, nie ma szans bym zrobiła jeszcze jedną. Na zajęcia chodzę od miesiąca, zawsze byłam bardzo aktywna, lecz nie uprawiałam nic stałego ani regularnego. Teraz jest to bardziej uporządkowane, ćwiczę średnio dwie godziny dziennie. Wszystko idzie w dobrym kierunku, widzę poprawę robiąc składy, wyciskając sztangę czy przy rozciąganiach itd. Pompki - stoją w miejscu. Nie mam pojęcia co jest powodem. Już lekko zdenerwowana zaczęłam szukać w internecie informacji i znalazłam !





Program 100 pompek

Cały program zaczyna się od zrobienia testu, w zależności jaki osiągniemy wynik, rozpoczynamy daną serię treningów. Ja oczywiście będę robić pompki tzw. damskie, na kolanach jak na obrazku poniżej :)
Szczegóły dotyczące programu na stronie : program 100 pompek 


Mój wynik testu : całe 15 pompek ! 
plan na najbliższe 14 dni :



Dzień 1
60 sekund pomiędzy seriami (lub więcej)
Dzień 4
60 sekund pomiędzy seriami (lub więcej)
seria 1
8
seria 1
12
seria 2
9
seria 2
14
seria 3
7
seria 3
10
seria 4
7
seria 4
10
seria 5
max (minimum 8 )
seria 5
max (minimum 15)
Minimum 1 Dzień przerwy
Minimum 1 Dzień przerwy
Dzień 2
90 sekund pomiędzy seriami (lub więcej)
Dzień 5
90 sekund pomiędzy seriami (lub więcej)
seria 1
9
seria 1
13
seria 2
10
seria 2
15
seria 3
8
seria 3
11
seria 4
8
seria 4
11
seria 5
max (minimum 10)
seria 5
max (minimum 17)
Minimum 1 Dzień przerwy
Minimum 1 Dzień przerwy
Dzień 3
120 sekund pomiędzy seriami (lub więcej)
Dzień 6
120 sekund pomiędzy seriami (lub więcej)
seria 1
11
seria 1
14
seria 2
13
seria 2
16
seria 3
9
seria 3
13
seria 4
9
seria 4
13
seria 5
max (minimum 13)
seria 5
max (minimum 19 )
Minimum 2 dni przerwy
Minimum 2 dni przerwy


Nie muszę chyba nikomu mówić jak boskie są pompki, jak dobre dla naszego ciała, jak zmuszają nas do mocnego napięcia wszystkich mięśni. Wiele osób uważa, że pompki są TYLKO na mięśnie rąk czy klatki piersiowej. Nic bardziej mylnego. Pompki są jednym z lepszych ćwiczeń również na mięśnie brzucha. Owszem - klatka piersiowa, plecy czy ręce również na tym skorzystają :)





Z racji zbliżających się świąt, będę musiała zrezygnować z fitnessu, dłuższe gimnastyki z płyt też są wątpliwe do realizacji. Wybrałam więc coś, co nie zajmie mi dużo czasu a przy okazji wracając w styczniu na zajęcia nie będę musiała udawać ćwiczącej przy 11 pompce - mam nadzieję :)



 Lepiej sobie postanowić coś możliwego do realizacji, bo okres świąteczny na prawdę jest bardzo zgubny dla formy i konsekwencji :)


Może się ktoś przyłączy ? Rozkładać karimaty, robić test i dawać znać o postępach :)


Pozdrawiam !


2 komentarze:

  1. Dobry plan, chyba się przyłączę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Razem raźniej, więc nie czekaj tylko się testuj :) Daj znać jaki masz plan ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń