wtorek, 15 stycznia 2013

Aeroboxing jest boski !

Witajcie :)
Wczoraj w fitness clubie trafiłam na świetne zajęcia, o których troszkę napiszę.
Fight kick - "dynamiczna i intensywna forma ćwiczeń, wykorzystująca elementy kickboxingu, karate, boksu i innych sztuk walki. Połączone z prostymi ruchami (kopnięcia, ciosy, uniki, podskoki).
Ćwiczenia są bardzo intensywne i pozwalają wzmocnić główne partie mięśni i spalić dużo kalorii. Elementy wykonywane są wolno, wymagają znacznego zaangażowania energetycznego organizmu w związku z czym wysmuklają i ujędrniają sylwetkę. "



W pełni zgadzam się z opisem ! Dawno nie byłam na tak wyczerpujących ćwiczeniach. Wiadomo, że za sukces zajęć odpowiada w dużej mierze prowadzący. Ja trafiłam na bardzo precyzyjnego, wymagającego, momentami wręcz złośliwego. Jednak wiem, że ćwiczę tylko i wyłącznie dla siebie, dlatego dawałam z siebie ile tylko mogłam ! Dosłownie !




Jak to bywa z nazwami zajęć w fitness klubach, często są tworzone na nowo, by zachęcić "nowością". Znalazłam inne określenia na tego typu zajęcia, oczywiscie prawdopodobnie różnią się od siebie, lecz myśl przewodnia pozostaje taka sama :

  • Aeroboxing,
  • Body Combat,
  • Tae Bo,
  • Fila Kick Power,
  • Reebok Martial Arts.



Aeroboxing są to zajęcia o charakterze przede wszystkim wytrzymałościowym, które dają oczywiste korzyści:
  • poprawiają pracę podstawowych układów organizmu: krążeniowo-naczyniowego oraz oddechowego,
  • poprawiają cechy motoryczne ciała,
  • dają mnóstwo radości i satysfakcji,
  • pozwalają spalić nadprogramowe kalorie (jedna sesja nawet do 600 kcal)
  • pomagają zgubić zbędne kilogramy.


Z fitness clubu do mieszkania mam 15 minut, wyobraźcie sobie, ze wracałam 30 minut. Nie przez ból, nie przez zakwasy, ale ze zmęczenia. Szczęśliwego zmęczenia.
Najfajniejsze są ćwiczenia, podczas których marzysz o końcu z wycieńczenia, równocześnie czując się bosko ! Mimo, że siły coraz mniej, ćwiczysz mocniej, precyzyjniej. Wszystko z dumy jaka nas rozpiera bo dajemy radę !


Przyznaję tutaj racje Ewie Chodakowskiej która zawsze powtarza, że nasze ciało może o wiele więcej niż nam się wydaje :)

Chciałam znaleźć dla Was jakiś ciekawy filmik, wszystko obrazujący, ale jak już wspomniałam, zafascynowałam się wczorajszymi zajęciami, więc każde inne wygrzebane z sieci, nie będą dokładnie tymi. Znalazłam mimo tego ten filmik:


 Myślę, że energia z niego płynąca zachęci Was do spróbowania tej formy ćwiczeń. Chyba, że już ją znacie i kochacie tak samo jak ja :)

Serdecznie pozdrawiam, mocno ściskam i lecę na kolejne dwie godziny treningu ! Niestety nie na fight kick, ale i tak będzie bosko !!
 

11 komentarzy:

  1. :D Czuję, że to byłoby coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niestety nie mam w pobliżu klubu fitness :( myślisz, że jest możliwe wykonywać coś takiego samemu w domu ? masz jakieś rady, wskazówki ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem śmiało możesz ćwiczyć w domu, warunkiem koniecznym jest posiadanie trochę miejsca. Żebyś przypadkiem jakiegoś telewizora nie roztrzaskała :) Możesz poszukać filmików na Youtube pod każdą z wymienionych przeze mnie nazw. Na pewno znajdziesz jakieś treningi. Jutro mogę poszukać i dam Ci znać :) Pozdrawiam !

      Usuń
  3. Byłam kiedyś kilka razy na Tae bo, ale wolę inne typy aerobiku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja póki co byłam raz, więc może po prostu trafiłam na fajnego gościa albo są wyraźniejsze różnice w fight kick, będę dawała znać czy się nie odkocham. Na szczęście zawsze każdy znajdzie coś dla siebie :)

      Usuń
  4. o coś nowego muszę spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy wpis i ciekawy rodzaj ćwiczeń. Muszę się temu bliżej przyjrzeć..:D:D

    A to co napisałaś: "Najfajniejsze są ćwiczenia, podczas których marzysz o końcu z wycieńczenia, równocześnie czując się bosko !"
    Uwielbiam to!!:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. byłam kiedyś na takich zajęciach, meega intensywnie :D no i trzeba regularnie chodzić, bo zajęcia są jednak trochę techniczne, więc dobrze nabrać trochę doświadczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Boskie to na pewno są te panie na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gorąco polecam te zajęcia ! Nie tylko dają niezły wycisk ale też poprawiają szybkość reakcji. A dla chcących naprawdę uderzyć polecam sporty walki. Pozdrawiam :)

    http://monikaturemka.blogspot.com/2012/10/kobiety-do-walki.html

    OdpowiedzUsuń