środa, 30 stycznia 2013

Omlet ze szczyptą szarlotki

Witajcie :)
Dziś rano, jak wróciłam około 11 z treningu, miałam wielką ochotę na omleta. Stwierdziłam jednak, że muszę troszkę pokombinować, mimo iż wersja dotychczasowa bardzo mi smakuje :) Inspiracją dla mnie jest blog poranneinspiracje gdzie Sylwia prawie codziennie wrzuca swoje smakowite śniadanie. Najczęściej opiera się na kilku wypróbowanych przepisach dodając to na co tylko ma ochotę - tak wnioskuję.
Dzisiejsze śniadanie łączy w sobie zdrowego, pełnoziarnistego omleta z wielka dozą energii oraz pyszny smak smażonych z cynamonem jabłek.
Zapraszam zatem do kuchni :)

Czego będziemy potrzebowali :



Poza składnikami opisanymi na zdjęciu proszę się zaopatrzyć w:
  • patelnię
  • olej (polecam rzepakowy)
  • miód, konfiturę lub inny ulubiony dodatek do posmarowania omleta z wierzchu.
Przygotowanie:
  1. Jak to bywa w przypadku omletów. Łączymy wszystko bardzo dokładnie mieszając. Radzę nie wrzucać wszystkiego na raz, lecz mieszając po woli dodawać kolejne składniki. Jest to ważne by dokładnie wymieszać cynamon oraz kakao które są pyliste             i w niewielkich ilościach.
  2. Jeżeli po konsystencji widzimy, że jest za rzadka lub za gęsta dodajcie sobie więcej mąki lub mleka. 
  3. Patelnię smarujemy olejem przy użyciu pędzelka, wylewamy masę omleta                  i smażymy z obu stron.

Omlet sam w sobie nie jest słodki bo nie dodajemy cukru (!) z racji, że jestem łasuchem, lubię sobie dogodzić polaniem omleta miodem, syropem klonowym czy wysmarować go konfiturą. Dzisiaj właśnie postawiłam na ostatnią opcję. Konfitura czekała na odpowiedni moment od wakacji, dziś nastąpił i muszę przyznać, że całość smakowała wyśmienicie !



Dziś wyczytałam, że kobiety najgorzej wyglądają w środy około godziny 15:30.
Nie wiem ile w tym prawdy, ale przyznam,
że wytłumaczenie tej teorii jest całkiem prawdziwe. Zapraszam do lektury "Kobiety"
Osobiście jakoś się tym nie przejęłam i Wam też radzę przeczytać to z przymrużeniem oka :)

Życzę wszystkim pięknego, 
udanego dnia !!

6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł : D właśnie szukałam sobie jakiegoś zmodyfikowanego omletu, ostatnio próbowałam ten który też wrzuciłaś z płatkami owsianymi i bardzo mi smakował!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Czyli będę kombinować dalej i się chwalić jeśli coś wyjdzie :P smacznego !

      Usuń
  2. uwielbiam takie omleciki;p

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj byłam potwierdzeniem tej teorii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wierz w nią ! Bo wtedy na prawdę będziemy się tak czuły, a mamy czuć się jak najczęściej piękne ! jak się da.. to zawsze :)

      Usuń
  4. Pyszny pomysł na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń