poniedziałek, 7 stycznia 2013

placki ziemniaczane z bonusem !

Witajcie :)
Dziś podam przepis na pyszny obiad. Na wstępie niestety muszę stwierdzić, ze NIESTETY nie jest to opcja mocno pro-zdrowotna. Jedna porcja takowego placka ma około 420 kcal. Nie jest to wielka ilość, jeżeli jako dodatki do obiadu wybierzemy surówki bez śmietany a już na pewno bez majonezu. Przyjemność smakowania placów wiąże się z rozsądkiem w dobieraniu dodatków :)

Ilość porcji : 4 placki 
kaloryczność 1 porcji : ok. 420 kcal
czas wykonania : ok. 50 minut

Zobaczmy z czym będziemy pracować :


Oprócz składników podanych na zdjęciu, potrzebujemy:
  • olej do smażenia (polecam rzepakowy)
  • przyprawy do ziemniaków: sól, pieprz, papryka czerwona, suszone warzywa
  • przyprawa do mięsa : sól, pieprz, papryka czerwona, tymianek, bazylia
Osobiście chcę nanieść jeszcze poprawkę :
  • chcąc jak najmocniej ograniczyć kaloryczność potrawy, polecam wykorzystać mięso drobiowe lub wołowe. Ja użyłam wieprzowego, bo takie akurat miałam w lodówce.
  • możemy także zrezygnować z sera żółtego, aczkolwiek kilka plasterków dodadzą Ca organizmowi tak więc można zaszaleć :)
Sposób przyrządzania :
  1. Mięso tuczymy i marynujemy w przyprawach, najlepiej by tak poleżało ok. 2 h
  2. Ziemniaki obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o dużych oczkach.
  3. Dodajemy jajo oraz odpowiednia ilość mąki, tak by konsystencja przypominała "ciasto" na placki ziemniaczane. 
  4. Do "ciasta" dodajemy wyżej wymienione przyprawy
  5. Zółty ser ścieramy na tarce o dużych oczkach lub kroimy w paski
  6. Rozgrzewamy dość dużą ilość oleju na patelni
  7. Na rozgrzanym oleju układamy płaską warstwę ziemniaków, na to dajemy mięsko, ser żółty i zakrywamy także płaską warstwą ziemniaków.
Surówka którą ja do tego przygotowałam, to nic prostszego jak posiekana kapusta pekińska z wymieszanym sosem czosnkowym.

Ważne jest by warstwa ziemniaków była na prawdę cienka, im grubsza tym dłużej musimy piec, tak by mięsko również zdążyło się usmażyć. Polecam mocno przyprawić !

Moim zdaniem danie pyszne, jedynie co zraża to duża ilość oleju, która jest potrzebna do usmażenia placków.

Smacznego !

7 komentarzy:

  1. szkoda że nie mam czasu na przygotowanie placków :) ja bym zjadła bez sałatki :) ale smacznie to wygląda.
    witam ,
    zapraszam na mojego bloga gdzie piszę porady jak schudnąć ,jak ćwiczyć , moim postanowieniem noworocznym jest schudnięcie , na razie jestem na diecie o 6 dni więc moje doświadczenia itd nie są jakieś wielkie ale zawsze jakaś wiedzę na temat odchudzania nabrałam , zapraszam na bloga , wspólne odchudzanie zawsze jest lepsze niż samodzielne , można się wspierać i wymieniać efektami , Już jutro nowy post na temat tego jak pokonać nie chęć do ćwiczeń fizycznych ,.
    http://perfektbin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. napisąłam w poprzednich postach że dodaję do obserwowanych a nigdzie nie mogę znależc tago "narzędzia" prosze pokieruj mnie :D kocham placki ziemniaczane, Twoje wyglądają starsznie smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis , a odnośnie kaloryczności to nie przesadzajmy już od czasu do czas można zjeść coś troszeczkę niezdrowego biorąc pod uwagę iż każdy z nas i tak intensywnie ćwiczy. Ja też czasami robię sobie coś bardziej "tłuszczowego". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Inspirujesz do zdrowszego życia:) gotuję raczej "chudo", ale bardzo mało się ruszam i znajduję bardzo dużo wymówek (za zimno na bieganie, nie będę chodzić sama na fitness itp.)Dodaj ten gadżet do obserwowania, to chętnie kliknę ;) Z ciekawości - będziesz wrzucać przepisy na jakieś łatwe, zdrowe śniadania? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie już jutro postaram się w rzucić przepis na pyszne, zdrowe śniadanko i w dodatku szybkie :)

      Usuń
    2. Super, czekam :) Niestety nie działa Ci ten gadżet do obserwowania, to chyba powinien być gadżet "Obserwatorzy" z ikonką z zielonymi ludzikami :)

      Usuń
  5. nigdy nie miałam zapału do gotowania, ale czekam na przepis na śniadanko :) to chyba powinnam umieć wykonać ;p

    OdpowiedzUsuń