poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Estoński kringel - słodkie popołudnie

Witajcie,
dzisiaj na troszkę odsunę na bok dietetyczne jedzenie, aczkolwiek bez przesady.
Chcę Wam przestawić pyszny przepis na Kringel Estoński, na bazie ciasta drożdżowego, które jak wiemy jest jednym z tych mniej kalorycznych !
Zdjęcia tych bułeczek zmusiły mnie do wypróbowania przepisu.
Z czystym sumieniem polecam wypróbować go jak najszybciej !



Przepis lekko zmodyfikowany lecz na podstawie - kuchniapelnasmakow

Zapraszam do kuchni !

Składniki (na dwa krążki ):
  1. 120 ml ciepłego mleka
  2. 15 g drożdży
  3.  2 łyżeczki cukru
  4. jajko
  5. 300 g mąki
  6. 30 g masła
  7. szczypta soli
Nadzienie:
  1.  100 g masła
  2. 2 łyżki cukru
  3. 2 łyżeczki cynamonu
  4. 3 łyżeczki przyprawy korzennej do pierników


Przygotowanie:
  1. Masło stopić i odstawić do ostygnięcia
  2. Drożdże wraz z cukrem i ciepłym mlekiem wymieszać i odstawić na 15 minut
  3. Wymieszać masło z drożdżami i jajkiem
  4. Przesianą mąkę dodać do zaczynu z drożdży i wygniatać około 15 minut. Im dłużej tym lepiej.
  5. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ciasto ma podwoić swoją objętość - ja je ustawiam pod grzejnikiem)
  6. NADZIENIE - połączyć masło z cukrem i cynamonem oraz przyprawą korzenną.              Smak nadzienia musi być wyrazisty, by przebił się przez ciasto. 
  7. Wyrośnięte ciasto podzielić na dwie części. Każdą część rozwałkować na placki o grubości 0,5 cm. Posmarować go grubo nadzieniem i zwinąć w rulon.
  8. Metodę zwijania ciasta w specyficzny, kuszący kształt przedstawiam na poniższych rysunkach,        bo opisywanie może wydać się i tak mało zrozumiane :)
  9. Oba krążki umieścić na blaszce posmarowanej masłem. Wierzch ciasta posmarować resztką nadzienia, lub jajkiem i posypać cukrem. Można również zrobić lukier, mieszając drzem np. pomarańczowy z odrobiną wody. 
  10. Piec w rozgrzanym piekarniku w 180 °C przez 25 minut.
 
Zdjęcie ściągnięte od justlovecookin


Jak zawsze życzę i jestem pewna że będzie smacznego !
Pozdrawiam !


14 komentarzy:

  1. bardzo fajny przepis :) być może kiedyś wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie interwały mam w planach :) Bardzo chciałam w minionym tygodniu zrobić sobie taki trening, ale niestety nie udało mi się ze względu na oblodzone drogi... Jak tylko zrobię taki trening, napiszę o tym :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie się prezentuje, kiedyś spróbuję zrobić taki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. prezentuje się naprawdę genialnie :) od razu skojarzył mi się z moimi ukochanymi ciastkami francuskimi .. hmm chyba muszę obejść się smakiem :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę o kontakt, chciałbym zaproponować współpracę. marketing@female.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. zbierałam sie i zbieralam i w koncu je zrobilam! Wyszly super, ale trzymalam je 15 minut w piekarniku bo zaczely sie przypalac na 175 stopniach. ty 25 min trzymalas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, piekarnik piekarnikowi nie równy. Ja faktycznie trzymałam koło 25 minut :) następnym razem będziesz wiedziała że u Ciebie wystarczy 15 minut. Cieszę się że smakuje !

      Usuń
    2. smakuje mega <3 dzięki za przepis!
      a tak wogole to myslalas o udziale w mojanowafigura.pl/blogerki? Tak mi do ciebie pasuje ta akcja :)

      Usuń
  7. Mega ! :D Czadowe to jest :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Drożdżowe to mój ulubiony typ ciasta, świetnie to wygląda, muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Już czuję ten zapach rozchodzący się po całym domu... <3

    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam ;D
    http://lekka-codziennosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ to pysznie wygląda!!!

    Zapraszam do siebie: http://siostraelwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale smacznie wygląda!:D

    Pozdrawiam
    http://orlakshop.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń